Wednesday, December 22, 2010

Endelig ferie!

Igår fikk endelig vi også skikkelig juleferie, etter å ha gått på skolen 2 dager denne uka midt i ferien!  I ferien har jeg store planer om å vinne masse gjennom Explorius haha, gleder meg! Jeg skal melde meg på ”Vinn et High School år” og ”vinn tur til Tanzania” . Husker forrige juleferie satt jeg i romjula og skrev vinnerbidraget til Tanzaniaturen, hvor vi blant annet drog og møtte mange elever som Explorius sponser, og ellers opplevde masse annet. Vi besøkte ett barnehjem, spiste middag hos lokale familier og var på safari. Og lederen vår sa at det faktisk gikk for oss å vinne turen i år også, og da lar jeg selvfølgelig ikke den muligheten gå fra meg! Har gledet meg kjempelenge til å endelig ta meg tid til å gjøre ting som dette, og jeg har gode minner fra i fjor juleferie når jeg satt klokken 4 om natten og skrev.

 Vi som reiste ned. f.v. Christian (Sverige), Karense (Norge), meg, Annika (Sverige), Për (Sverige), Amanda (Danmark), Sari (Finland), Kristin (Norge), Kati (Finland), Gudrun (Sverige) og en av våre sjåfører under turen!
 Her besøkte vi en skole som vi delte ut fotballdrakter til
Safari!

Etter denne turen var det også jeg valgte helt sikkert at jeg ville reise med Explorius, og jeg er kjempefornøyd. Karense, som jobber i Explorius var med på turen, og hun er kjempekoselig, og jeg fikk inntrykk av at Explorius jobber veldig bra og mye for at studentene sine skal ha ett bra år. Jeg vil støtte en elev i enten Tanzania eller Gambia i tilleg til at jeg synes Explorius er veldig bra etter som jeg har opplevd vertfall.

Bortsett fra å prøve å komme meg ned til Afrika igjen har jeg tenkt å kose meg masse i juleferien, siden jeg ikke får feiret jul i Norge før året etter neste år… Har planer om å være med venner og familie, spise for mye mat, nyte ferien og vente på svar fra USA


 God jul! 

8 comments:

Andrea said...

Hei! ja, endelig er det ferie! det er så utrolig deilig!! Linker til deg jeg :)

Lene said...

Oki :) jeg linker gjerne tilbake, men du skrev feil URL eller noe..

Mina said...

Sv: haha, jeg spurte hvertfall om dere hadde pepperkakehus! Om du vil beskrive pepperkakehuset ditt, så er det frivillig, høhøh :):):)

Men hahah ta bilde av pepperkakehuset deres og blogg om det!

Lene said...

Eg beskreiv jo pepperkakehuset mitt!!

lol nei

Mina said...

Sv: Haha, jaa! Han har fått et kult nytt akebrett, som jeg tror vi komemr til å bruke like mye som han, hihi!
Jeg må forresten si at det er mye gøyere å få kommentarer av deg nå som du har fått blogg, for da kan jeg svare deg mye lettere, wiho.

Og dobbellforresten så har jeg meldt meg på afrika-konkurransen nå. TANZANIA HERE I COME.

Eline i USA 11/12 said...

det så gøy ut!
jeg linker deg, jeg :)

Cecilie said...

Åh, sykt heldig som vant den turen!

Linker deg! :)

Hanne-Mari said...

Så sykt kult at du fikk være med på den turen! Reiser til USA med explorius neste år jeg også. Linker deg :)