Sunday, December 4, 2011

Thanksgiving og Black Friday

Skrevet Desember 4
Da jeg innså at jeg ikke hadde blogga på 2 uker og 2 dager, innså jeg at jeg hadde skrevet et innlegg for en god stund siden som bare aldri ble publisert. Så her har dere hvertfall noe å lese på kjære nordmenn:

I november var det thanksgiving her i usa. Fikk en del spørsmål om vi feier thanksgiving i Norge; lol  amerikanere, de vet ikke hvorfor de feirer thanksgiving engang. Anyways, thanksgiving var utrolig gøy! Spiste masse mat og koste meg masse.

"søskenbarn" på James sin side

Glemte å ta bilde av middagen, men tok bilde av desserten både hos James og Stephanies familier

Desserten hos Stephanie sin familie. Vi var sånn 9 personer her og feiret thanksgving, to av oss 9 er under 4 år hahah. Massseee dessert.

Etterpå drog vi på Black Friday shopping! Som er en dag hvor butikkene åpner midt på natta og har supersalg. Alle drar ut og shopper, og folk blir helt galne. Tidligere år har folk blitt trampa ihjel og flere sloss og grabber ting ut fra handlevognene til folk, og hvis du vil kjøpe billig tv på black friday kan risikere å bli seriøst skadet. På bildet over er vi på Target. Target åpnet klokka 12, og da vi kom kvart på 12 gikk køen rundt hele denne gigantiske bygningen. Inngangen er på motsatt side av veggen som er på bildet.

Vi stod i kø utenfor Target i ca. 45 minutter, og Stephanie har jo unger, så hun er aldri våken så lenge som dette her, noe som gjorde at hun kan bli litt crazy på denne tiden av døgnet, siden hu alltid såver nå til vanlig. Allerede klokken 12 så hun ut som dette, så dere kan jo tenke dere Stephanie klokken 4 om natta hahaha. Kan si såpass at hun ble spurt direkte av en person om hun var høy hahah

 Prøvde å virke seriøst, men hadde problemer med å holde latteren inne, fordi det var egentlig utrolig morsomt.

hahahha

klokka er rundt halv 4, og vi har kun 10 minutter igjen i køen på Kohls!

Jeg og Stephanie kom hjem rundt 4, og 10 over halv 5 drog jeg og James ut på shopping igjen. Vi drog til Lows, Radio Shack, Office Max, Home Depot og Walmart. James skulle kjøpe en del billige ting i alle disse random butikkene, så jeg kjøpte mer da jeg gikk med Stephanie enn med James for å si det sånn heheh. Men det var utrolig gøy! Hvorfor har vi ikke black friday i Norge? Det var seriøst fantastisk gøy. Shopping hele natta, masse bra tilbud og syke mennesker. Det var great!

Ellers har jeg også vært på kinoen her for første gang, hvor jeg så den nyeste Twilight filmen - Breaking Dawn. Jeg så filmen dagen etter den kom ut, og det føltes utrolig rart, i og med at jeg ikke er noe stor fan i det hele tatt. Uansett, de hadde en veldig fin, og veldig amerikansk kino. Man forhåndsreserverer ikke seter. Man bare kjøper billetter, også setter vi oss hvor vi vil.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om filmen enda. Det var flere ganger i filmen hvor jeg rynka på nesa og stirra rart på skjermen fordi det var egentlig en gangske ekkel film. Den hadde også som alle andre twilight filmer en rar slutt. Men det var vertfall gøy å endelig få oppleve en billig, amerikansk kino. 10 dollar for en billett tror jeg det var = mindre enn 60 kroner. Var jo det kinoen kosta for 10 år siden i Norge.

Laura (Brazil), Léa (Frankrike) og Tonje (Norge)

No comments: