Wednesday, July 6, 2011

Tilbud om vertsfamilie

Hei!

I forrige uke, rettere sagt fredag 1 juli, fikk far en telefon fra Leonie som sa at jeg hadde fått tilbud om å gå på en kristen privatskole i St. Joseph, Missouri som heter St. Joseph Christian School. Normalt sett koster det 100 000 kroner per år for å gå på denne skolen, men jeg kunne få det mye billigere og betale 30 000. (Dette er nok grunnen til at de kontaktet foreldrene mine og ikke meg, siden noen foreldre kanskje velger å holde dette skjult hvis det blir for dyrt.) Jeg skulle bodd hos en aktiv kristen familie med seks barn, men hvor bare to av dem fortsatt bor hjemme.

Men siden jeg var ute hele dagen fikk jeg ikke beskjed fra foreldrene mine før jeg kom hjem, og da var det allerede ei fransk som hadde takket ja til tilbudet, så jeg fikk ikke tid til å tenke over det en gang. Egentlig synes jeg det var helt greit, for jeg tror egentlig ikke jeg ville takket ja uansett, ettersom jeg ikke har noe særlig lyst til å gå på en kristen privatskole.

Så nå vet jeg ikke om jeg kanskje har en områderepresentant i St. Joseph i Missouri som leter etter familie, eller om det fortsatt letes i nord-øst i USA hvor jeg har regionsvalg. Dette var jo et tilbud som ble sendt til flere studenter, og jeg er derfor veldig usikker på om min områderepresentant bor i Missouri og fant familie til meg der, eller om områderepresentanten min bor i nord-øst, men at jeg i tilleg ble tilsendt et tilbud i Missouri som ikke har noe med områderepresentanten min å gjøre.

Uansett har jeg googlet området en del, fordi det er det nermeste en vertsfamilie jeg noen gang har fått. Og jeg merker godt at jeg har veldig lyst på en vfamilie nå. Det er ganske rart at vi nå har hatt sommerferie en stund, og bare 60% fikk vfamilie før sommeren av de som reiser med Explorius. Heldigvis har jeg hatt mye å gjøre hele tiden, slik at jeg har ikke har hatt så mye tid til å tenke på at jeg ikke har fått vfamilie. Jeg har blant annet vært i Oslo sammen med Mina, vært på hyttetur og jobbet som frivillig under vm i sandvolley touren i Stavanger. Kan jo slenge inn ett par bilder slik at dette ikke bare blir ett langt innlegg med tekst:

Oslo:

vi var på Bon Jovi konsert!


Meg og Jon Bon Jovi! heheh
Vi møtte Ida og Sunniva som også skal på utveksling!

også så vi Chris Medina live!


2 dager etter jeg kom hjem, drog jeg på hyttetur sammen med 7 venninner!




Også har jeg jobbet som frivillig under Grand Slam Stavanger sandvolley tour hele forrige uke



Joda, det ble enda ett langt innlegg. Forrige var kort da. Bloggen har kanskje til nå vært litt upersonlig, ettersom jeg ikke skriver om hva jeg gjør her hjemme før jeg reiser, men her er litt hva jeg har gjort i det siste vertfall. Foreldrene mine har heller ikke sett disse bildene, så nå fikk dere og se :)))) Forresten hyler grisen på rommet mitt mer enn noen gang, tror den er sulten. 

snakkes!

1 comment:

Ingrid said...

Var en stund siden jeg la til bloggen din på bloglovin, elsker utvekslingsblogger, er så spennende! Back to the point, tror dette er det første innlegget jeg har lest av deg, og det var utrolig bra! Du er veldig flink, gleder meg til å lese mer av bloggen din :D kos deg i USA!