Monday, July 11, 2011

Vertsfamilie!!!

Nå er jeg såå glad! I dag, nøyaktig klokka 11:40 ringte Leonie for å fortelle at jeg hadde fått en vertsfamilie i Wichita, Kansas! Jeg er såå glad akkurat nå! Jeg begynte å bli ganske redd for at jeg ikke skulle få familie før sent i august, så nå kan jeg slappe av og vite at jeg endelig har fått vertsfamilie! Jeg har ikke begynt å skrive noe mail enda, men klokka er bare rundt 8 om morgenen i Kansas, så jeg har god tid til å starte på mail!

Familien består av vertsmor Stephanie (30), vertsfar James (32) vertsbror Kyle (3) og vertssøster Claire (1)

Familien liker "swimming, church, drums, hikes, movies, family time, shopping" så de er en aktiv familie!


Vertsmor jobber som Area Representative/Homemaker i ASSE, mens vertsfar jobber som Youth Pastor, noe jeg tror er en prest for studenter eller noe sånt, så jeg må sikkert bli med i kirka fast.


Byen jeg skal bo i heter Wichita, og er den største byen i Kansas, og er på ca. 380 000 innbyggere, som er over 3 ganger så stort som Stavanger. Og i følge google map, skal jeg bo bare ett kvarter med bil fra sentrum! Passer godt at familien min er glad i shopping da :))) 






Skolen jeg skal gå på heter Heights High School, og er en stor skole på 1580 studenter. Skolens maskot er en falk, og vi er the "falcons" og har skolefargene rød og svart.








Skolen starter den 17 august, så jeg regner med at jeg får avreisedato 12 august, så nå er det bare 32 dager til avreise!


Foreløpig er det veldig varmt og fint i Kansas, men klimaet er "seasonal", som betyr at jeg også vil ha vinter og vår og høst, akkurat som i Norge. Men dette var jeg forberedt på, ettersom jeg egentlig hadde regionsvalg til nordøst. 


41 grader på onsdag! This is the place to be. Tror ikke jeg tørr å vise dere været i Stavanger en gang, har ikke sett sol på lenge.

Så nå gleder jeg meg veldig til å reise! Det blir så mye mer virkelig nå, som jeg vet hvor jeg skal, og ca. når jeg skal reise og hvem jeg skal bo med! Så nå skal jeg starte med å skrive mail til vertsfamilien min! Jeg fant dem også på facebook (hahah stalker) men jeg tror jeg venter en liten stund til med å legge dem til, ettersom jeg bare har bare hatt vertsfamilie i snart 3 og en halv time!

Er det andre som har komt til Kansas? skriver mer når jeg har tatt kontakt med vertsfamilien!

4 comments:

Siggpigg said...

Wiii!! Så glad på dine vegne nå :D :D :D

Kristina said...

Åå, gratulerer så masse!! Det virket jo bare fantastisk gøy :D Linke hverandre, forresten?

Martini said...

Jippijippijippi!!!! :D:DD:D:D:D
(Misunnelig)

http://katrinemyrvangiusa.blogg.no/ said...

Jeg kom til Kansas ! :) Kom til nabobyen ikke langt unna der du skal bo (hutchinson)

Når er det du reiser ? jeg reiser nå til tirsdag (16. august)

Bloggen min er - http://katrinemyrvangiusa.blogg.no/

Du kan godt svare meg på den eller sende mail på katrine_myr@hotmail.com eller facebooke meg, katrine myrvang :)