Friday, December 30, 2011

Enda en oppdatering

I dag drog jeg på joggetur for andre gang på 5-6 måneder! Etter å ikke ha jogget så altfor langt stoppet jeg opp, og da hadde jeg sting, og det føltes som krampe i magen og halsen, og halsen gjorde vondt, og jeg hadde altfor mye snue og spytt, og poenget mitt var at det ikke er smart å jogge 2 ganger på 5-6 måneder, fordi det merkes når man først jogger igjen! Neste måned derimot, starter fotballsesongen, og da blir det kondisjonstrening hver eneste dag<3. Guttene som spilte fotball måtte springe 8 miles (12,8 km) omtrent hver dag, og om vi må springe like langt kommer jeg til å dø. I fjor da jeg var noenlunne in shape, var jeg dødssliten etter 3 km. So wish me luck!

Ellers tok vi ned julelysene fra huset idag, så jeg var oppe på taket igjen. Hjemme har vi aldri hatt julelys på huset, og jeg har heller aldri vært på taket, så jeg synes det var kjempegøy!

Etter å ha vært unormalt aktiv hele morningen, tilbringte jeg resten av dagen foran tven sammen med masse snop og sjokolade. Siden 12 da jeg stod opp idag, har jeg kun spist 2 knekkebrød, 1 sandwich og masse snop, men jeg er ikke sulten heller, pga. all snopet. Om en liten stund skal jeg begynne å tenke på vekta også da, før jeg drar til HAWAII! Kan ikke komme på stranda i Hawaii etter å lenge hatt kosthold kun bestående av fastfood hver dag for lunsj og massevis av sjokolade hver dag og Ben&Jerrys iskrem omtrent en gang i uken. Men far, neste måned begynner fotball, og da blir det både trening og fotballspilling!

Siden jeg ikke tok noen bilder idag, og siden jeg har vært fraværende fra bloggen for en god stund, kan jeg jo legge til et par bilder fra tidligere eventer:

Lindsborg
10 desember drog vi til Lindsborg, som er en svensk by for å dra på Lucia festival. St. Lucia er noe vi kun gjør i Skandinavia tror jeg, dem har vertfall aldri hørt om det i USA før. Det var utrolig gøy, fordi det var flere steder hvor det var skilter eller andre ting som var på svensk, og jeg forstod alt, og amerikanere forstod ingenting. Det var også flere butikker som solgte skandinavisk mat, så jeg fikk kjøpt meg mer grøt, daim sjokolade, komlemix, grovbrød mix, svenske kjøttbollemix og pepperkaker!

"God Jul" skilt

Vi fikk kjøre gratis på tur med hest og slede

Da vfamilien så dette bilde trodde de at nissene var gnomer. Det er veldig interresant, fordi begrepet nisse er heelt annerledes i Norge enn i USA. De har kun julenisser her, som er stor mann med skjegg som bor på nordpolen og deler ut pakker.

Svensk folkedans!


Årets Lucia

State Champions football game
Har jeg fortalt dere at Heights kom til State Champions i football i år? Vi vant i fjor, og kom til finalen i år! Vi var såå close til å vinne, men da det var 45 minutter igjen, scoret det andre laget, og de vant... Jeg har nå vært på min siste football game, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan det fungerer.


 Elise, Chris og Andrea. Chris er en av de få amerikanske vennene våre, så han kjører oss rundt overalt.

Stillingen etterpå....

The Mall
Neste måned skal jeg prøve å tilbringe mindre tid på kjøpesenteret. Herregud, jeg bruker så utrolig mye penger her borte. Neste måned er den eneste måneden jeg ser for meg at jeg kan klare å bruke under 2000 kroner, som egentlig er hva jeg får hver måned. Før jeg kom her fikk jeg beskjed om at man ikke bruker mer enn 2000-2500 kroner hver måned. Jeg lurer veldig på hvilket liv de levde... Men uansett, januar er min billig-måned.

Her er jeg og Rebekah på kjøpesenteret og prøver kjole på Forever21. Jeg fikk ikke tillatelse til å poste noen bilder på fb, men ingen leser bloggen uansett.

Ellers har jeg vært på Red Lobster og spist fisk sammen med Tonje og Léa



Det var en ganske god stund siden, men så er det også en ganske stor stund siden jeg har blogget også. Om dere vil har jeg også mange flere bilder, men det er sikkert lite interresant å lese om ting jeg gjorde for 2 mnd siden lool. Så joda, dette er da litt mer av mitt liv til alle dere der hjemme.

Og for dere som ønsker å kommentere, vær litt mer interresant plis
Lol thanks for the information Siggpigg<3 Altså blogging tar altfor mye tid, og det er veldig gøy for meg å høre fra dere der hjemme. Om dere ikke orker å lese alt, eller enkelt og greit ikke har noe å kommentere på, tell me about your lives! Hva fikk dere der hjemme til jul?

4 comments:

Anonymous said...

Lene!!

Kjekt å lesa om kossen du har det! Ser någen ganger i ugå om du har lagt ut nytt innlegg :) Kosse va julen i USA enn i Norge? Eg har hatt ein kjekke jul, men merke at det bler bare mindre og mindre gaver under treet så det står mitt navn på..

Klem Heidi :)

Lene said...

Å, så bra! Savna god, gammel norsk julestemning.. men hadde det veldig bra i julen :) ellers står det masse om julen i innlegget uner.

Så bra du har hatt ein bra jul Heidi! åå dakar, hadde litt mindre gaver sjøl i år, fikk for det meste penger på kontoen fra familiefolkså i Norge :) men penger e jo ganske så digg! Kjekt å høra fra deg på bloggen :D

the one and only xx said...

omg, I'm about to get famous! You posted MY comment on your blog. Fame her I come <3 <3 <3 <3 <3
ehm... what to say... JO! Du e sikker veldig interessert i at eg har fått ein HP-bok, 3 1D-bøker og ein JB-bok siden jul <3 <3 <3 <3 lml

Lene said...

all pr e god pr eller ka signe? :)