Sunday, March 6, 2011

Utvekslingsutfordring

Jeg har blitt utfordret av Ida til å svare på noen spørsmål angående min utveksling. Jeg anbefaler de fleste til å gjøre dette, fordi disse spørsmåløne kan jo også være kjekke å se tilbake på senere, i forhold til hva du svarer og hva som faktisk blir realitet! Derfor utfordrer jeg alle andre utvekslingsstudenter som leser dette, værsågod.


Hvor skal du på utveksling?

USA!

Hvilken organisasjon reiser du med?
Jeg reiser med Explorius og ASSE

Hvor kunne du aller helst tenke deg å ende opp?
Jeg er ikke som de fleste andre utvekslingsstudenter tror jeg, fordi jeg ønsker helst å komme til en liten plass. Hadde jeg komt til NY, som jeg kan komme ut ifra regionsvalget mitt, hadde jeg selvfølgelig blitt dødsglad, og hoppet rundt av glede. Men jeg har aller mest lyst til å oppleve det typiske amerikanske livet i en liten, koselig by. Hvor gatene er breie, og det er noen meter opp til innkjørselen og alle har en garasje ved siden av huset.


Har du fått vertsfamilie eller gjort stats/regionsvalg?
Gjort stats/religionsvalg? lol. Joda, jeg har tatt eller valgt eller søkt regionsvalg.
Jeg har søkt east.

Skal du på forberedelsesleir?
JAAAA NY soft-landing camp i NY!

Hva gleder du deg mest til?
Hva jeg gleder meg mest til er egentlig et veldig vanskelig spørsmål, fordi jeg gleder meg til alt. Men her er ett utdrag

Pakke kofferten, og kjenne de nervepirrende følelsene som strømmer inn ukene før avreise.

First day of High School, og til å kjøre gul skolebuss for aller første gang.

Billig shopping på sentere, og selvfølgelig på kanskje den mest typiske amerikanske butikken i USA...

Walmart haha.


Besøke disse stedene

Og møte vertsfamilien min forhåpentligvis.

Osv...

Hva gruer du deg mest til?
Å møte vertsfamilien min både gruer og gleder jeg meg mest til tror jeg. Møte med vertsfamilien for aller første gang. Jeg føler det kan bli skikkelig rart å snakke med noen live for første gang, etter å kun ha snakket med dem via internett. Og ikke bare skal jeg snakke med dem, jeg skal jo også bo hos dem i 10 mnd! men jeg gleder meg uansett! Så gruer jeg meg til å reise fra alle her hjemme i Norge.

Kunne du tenke deg å prøve en ny sport?
Jaa jeg vil veldig gjerne prøve en ny sport egentlig, men foreløpig er ikke sport helt min sterkeste side tør jeg påstå. Får håpe jeg kommer til en skole hvor jentene ikke er så flinke i sport da, slik at jeg kan bli med haha. Guttene derimot, kan gjerne være veldig flinke i sport for min del, da blir det ekstra kjekt å dra på kamper!

Hva tror du du kommer til å savne mest?



















Skal du på en arrangert tur med organisasjonen?
Satser på Hawaii!

Tror du dette blir et bra år?

JAAA det blir et altfor bra år!

15 comments:

idaainusa said...

Jeg er enig med deg i at jeg vil komme til en mindre koselig by i USA:)Er glad at noen føler det på samme måte fordi det er så mange utvekslingsstudenter som bare vil til storbyer fordi de er kjente.Det er småbyer som det finnes mest av så man kan egentlig si at dette er det EKTE usa og det er ihvertfall det jeg vil oppleve.

Signe :D:D:D said...

Smågodt <3<3<3

Hannah I USA 11/12. said...

Haha, konge svar, og jeg er sykt enig i det meste! Kommer til å savne smågodis og sjokolade så vilt mye...

Ina said...

hei, reiser også til USA, linker deg :)

Julie said...

Hei! Jeg skal til Arizona. Linke? :-)

André i USA said...

Sv; Så bra at du sa det med at det var flere som dro hjem fra Afrika i fjor. Det hjelper litt på å beholde roen på USA.... Mange vertsfamilier i Storbritannia er også kjent for å være dårlige da de blant annet også får økonomisk støtte som i Sør-Afrika... Det er faktisk veldig betryggende å tenke slik på det.. :) Dette blir helt sikkert veldig bra, gleder meg ubeskrivelig masse til 1. klasse er ferdig og avreise kan begynne å nærme seg mer og mer :D <3

Mina said...

SV: Hei, hvis du fortsatt har lyst på gratisbilletter til Sara & Selma i Oslo den 15.mai, må du si ifra, for du kan få altså!

Lene said...

haha neitakk :) eg har ikkje råd te å dra så mye te Oslo tror eg!

Anonymous said...

jeg leste spareinlegget ditt- og bare lurer på hvilke piller du tar? hehe

Lene said...

Anonym: hahahhahahaha det er snop kjøpt på "Happy pills" i Barcelona.

Mina said...

SV: Det var en forestilling kl. 18 og....................hehe.

Mina said...

SV: HAHAHAHA, akkurat som om jeg gidder å bruke 600 kr av mine egne penger, og kjøpe noe på ACNEEEE, for så å gi det vekk...LOL. heheheheh, it's all for me <3 Men jeg tror snart jeg skal ha en konkurranse hvor dere kan visse tre par solbriller :)

eline said...

Det med savn av norsk mat har ikke vært stort for meg, usa har så UTROLIG mye forskjellig du vil prøve. har allerede ting jeg overbeviser meg selv om at jeg ikke kommer til å klare meg uten når jeg flytter hjem til norge.. haha

Anonymous said...

LENE! du har ikkje blogga på ein måned!!!!!!!!!!!!

Lene said...

omggzz det e ikkje ein måned eingang, det e kun 28 dager!!!!!!