Sunday, November 6, 2011

Earthquake!

James: The chair is shaking
Stephanie: okaayyyyyy
James: I'm serious, its shaking
Stephanie: Whateverr


Et par sekunder etterpå:
meg, Stephanie og Macy: The whole coach is shaking! Whats happening? the house is shaking!
Macy: was that the wind?
Stephanie: Was that an earthquake? what was that?
its still shaking
Stephanie: Is there someone outside pushing the house? it feels like someone is shaking the whole house


Jeg, Stephanie, James og Macy (venn av Stephanie og James, men som kun er et år eldre enn meg lol) satt og så på Bridesmaides da jeg trodde Macy satt og rista i sofaen eller noe sånt først hhaha, helt til alle så sjokkert på hverandre. James merka jordskjelvet et par sekunder før oss, fordi han satt i en stol som kun var connecta til gulvet, mens sofaen også stod inntil veggen. Jeg hørte ikke at James sa noe først, fordi jeg så film, og klarer ikke å høre etter samtaler og se film samtidig. Men etterpå merka vi det også veldig godt!

Vi pausa filmen og skrudde over vanlig tv, for å se om de sa noe. De første kanalene vi prøvde å se på fngerte ikke, så vi fortsatte å bla. Da vi fant en kanal som fungerte, var det første de sa: Here in Kansas, we always just hear about tornadoes, never earthquakes. Så snakka de videre om jodskjelvet. Alle kanalene som fungerte handlet om jordskjelvet. Dette var første gang de noensinne har opplevd jordskjelv! Det var utrolig exciting egentlig! Så vi måtte ta et bilde av øyeblikket hvor vi opplevde det første jordskjelvet i Kansas haha. Vi overdrev littttt på bildet da. Ettersom vi i virkeligheten ikke trengte å holde oss fast eller noe, det føltes bare som om sofaen gjynga litt frem og tilbake for en god stund. De sier at jordskjelvet var 5.6 og varte i 53 sekunder i Oklahoma. I Kansas var det nok noe svakere, men vi merka det nok i vertfall et halvt minutt vil jeg tro. Awesome!

Se på James forresten hahah. Jeg sa at alle måtte se redde ut, så han hadde litt problemer med å finne ut hvordan han kunne posere for å se redd ut. Så han prøver å se redd ut mens han holder fast i veggen for å passe på huset hahah.

Dette bildet er også ganske morsomt, se på stephanie og james hahah

hahah soo scearyyy

neida

No comments: