Friday, January 7, 2011

Obligatorisk utvekslingsblogginnlegg

Siden mange allerede har blogget om det og siden jeg har veldig lyst til å blogge om det tenkte jeg jeg skulle blogge litt om både hva jeg vil se og oppleve i USA og hva jeg gleder meg til. Kan jo si at jeg selvfølgelig gleder meg til prom, highschoolspirit og homecoming osv, men dette er jo en selvfølge og noe jeg opplever uansett, så jeg trenger vel egentlig ikke dokumentere det mer enn dette.

Mall of America
Her har jeg allerede vært, men jeg har også bestemt meg for at iløpet av min utvekslingstid SKAL jeg tilbake. Amerikas største shoppingsenter, tror seriøst jeg hadde trengt en uke for å komme gjennom alle butikkene jeg vil i på hele senteret. 
bilde tatt sommeren 2008 utenfor MOA. Finee håret lol



New York
New York skal jeg jo til, men ville bare understreke for alle dere som ikke skal på utveksling at jeg skal til NY hehehhe. Hei Karolin :D


Vermont
Da jeg så litt nærmere på regionsvalget mitt la jeg merke til Vermont, hvor alle amerikanske drar og renner slalom i filmer! Sånn som dum dummere:

 Ja, det var den eneste jeg kom på. Men klimaet i Vermont er ganske likt Norge, og Ben & Jerry is er fra Vermont så de selger sikkert mye Ben&Jerry is :D

Hawaii
Hawaii tenker jeg å dra på som sånn tur med utvekslingsstudenter som mange drar på i februar/mars.


Six Flags
Elsker berg og dalbaner og sånn! Haha husker fortsatt at det var en fornøyelsespark i Roller Coster 4 PC spill som heter Six Flags haha.


Date
Det er sykt amerikansk å bli bedt ut på date. Og siden norske genrelt er ekstra populære i USA hadde det vært utrolig gøy å opplevd skikkelig amerikansk dating.


Bonfire
Det ser så kos ut når de har sånne svære fester med masse folk og bål i hagen!


Hollywood
Det er vell nesten obligatorisk å ville prøve å se Hollywood skiltet når man bor ett år i USA?


Se en kul kjendis
Bor man i USA så bor man i USA. Da jeg var i USA i TRE OG EN HALV UKE fant jeg INGEN kjendiser! Bortsett fra alle i Foo Fighters da vi var på konsert i Oklahoma. Tenk om jeg hadde sett en sånn da:
Eller sett en sånn i frisørvinduet

Shopping
Aah alt er så utrolig billig i USA



Oklahoma
Jeg har litt familie som bor i Oklahoma, så jeg har veldig lyst til å få prøvd å besøke litt familie igjen når jeg først skal bo der!
 Han til venstre er mannen til søskenbarnet til mormor, og morfar ved siden av



Jeg vil egentlig gjøre alt jeg kan når jeg er i USA! Mitt favorittland, så dette var ett bittelite utdrag.

Snakkkess

6 comments:

Mina said...

Aaaw amerikansk dating<3 jeg tror jeg kunne dratt dit bare for å bli bedt ut på date.

Hanne-Mari said...

RE: Tusen takk :D ja, det med senior er passe digg, haha :D

Anonymous said...

Åå, gleder meg bare enda mer når jeg ser på dette:D cant wait!

Oline said...

Hei!
Jeg lenker til deg :-)

Andrea said...

SV: Sant :)! kanskje det er sånn :D ææ, jeg blir helt gal av å ikke ha kontroll og ikke vite noen ting :D

Gleder meg bare mer og mer av å se på disse bildene!! :D

Ida said...

Elsker USA <3 Jeg reiser dit med EF :D Linke?