Wednesday, January 26, 2011

USA 2008

Sommeren 2008 var jeg i USA sammen med min mor, far, Eirik (broren min), Silje (søskenbarnet mitt) og mormoren og morfaren min. Dette var starten på mine store drømmer om utveksling. Husker til og med at det var noen i USA som spurte meg om jeg var utvekslingsstudent, og da hadde jeg ikke hørt noe særlig om det. Så tankene mine begynte først da jeg leste Kristiane sin blogg flere timer i strekk, som bodde i Wisconsin. Da var jeg sikker på at dette var noe jeg også ville gjøre. Jeg spurte foreldrene mine på samme tid, og har fått lov av til å dra på utveksling siden begynnelsen av 9ende klasse. Så endelig er det snart min tur!

Wops, snakket meg vekk. Men vertfall, jeg elsker USA og jeg blir så utrolig glad og spent hver gang jeg ser bilder fra dette fantastiske landet. Dette har jeg også stor tro på at flere av dere kommende utvekslingsstudenter blir, så jeg tenkte jeg kunne dele noen bilder fra da vi var i USA. Det skjer heller ingenting på utvekslingsfronten akkurat nå, i tilleg til at Maria var lei av å lese om Mountain Dew, så nå får dere høre om min USA-tur isteden. Vi reiste litt rundt i midtvesten, og var tilsammen innom 10 stater; Illinois, Minnesota, Oklahoma, Tennessee, Kansas, Arkansas, Iowa, South Dakota, Nebraska og Missouri. Fantastisk kjekk tur!

Vårt første stopp, Chicago!

Amerikas høyeste skyskraper, Willis Tower

Utsikten fra Willis Tower


Var i himmelen da vi ankom Minnesota og rundet hjørnet til Mall of America!

Shopping første dag vi ankom. Var der kun få timer, men kom tilbake dagen etter også for noen shoppingrunder.

Fornøyelsesparken i midten av Mall Of America som er svææært


Vi var på en kjolebutikk på Mall of America.

Besøkte søskenbarnet til mormor sin kone? på ranchen hennes i South Dakota

Mormor, Silje, Eirik, far, mor, Anna Jane, meg
Legg forresten merke til Norgesflaggene i bakgrunnen
 Vi kjørte gjennom ett indianerreservat og så blant annet Sitting Bull, en kjent chief indianer sin grav.


Snikfotograferte indianere hehehe

Keystone, en cowboyby!

Jeg og Silje ble tatt bilde av i Keystone

Mount Rushmore!

Vi besøkte Flintstonebyen.

 Jeg og Silje hadde nettop vært hos en amerikansk frisør


Vi ble stoppet av politiet, eller sherrifen på motorveien haha

 Foo Fighters konsert!

Besøkte litt mer familie. Dette er 4menningen min Kellen

og 4menningen min Katlyn som er like gammel som meg :)

Vi ble også med på hytta til besteforeldrene deres

Doug, Diane, Kellen og Katlyn,

Graceland, huset Elvis Presley bodde i



Siste natten in the US tilbringte vi på Hilton hotellet

Vil forrsten bare beklage utrolig dårlig kvalitet på bildene, tar mye bedre bilder nå, så det blir bedre kvalitet neste gang jeg drar til USA!


Snakes!

3 comments:

Lise Martine said...

hei :) jeg skal også til usa på utveksling ! :D
link meg ?
linker deg ;)

Anonymous said...

OM DET VAR EIN EKTE SLANGE?
hilsen karolin

Lene said...

JA KAROLIN. Me følgte itte at for å ta bilder, men den stakk av og gjemte seg i ett hull i bakken :( Pyseslange!