Sunday, October 30, 2011

Fall Fest and Kansas City

Kansas: 13:30

Forrige lørdag drog vi over til noen fra kirka som bor litt ute på landet, så de har en stor, fin hage og et stort hus. De inviterte alle som ville komme over til Fall Fest. som var en event hvor barna kunne kjøre med en tractor ride og plukke med seg ett gresskar, og male det etterpå, man kan kjøre rundt i golfbilen deres eller kawasakibilen, de har et bon-fire om kvelden, det er volleyball, noen andre spill og mat. Det var utrolig gøy! Jeg og James drog bort tidligere for å hjelpe, men jeg endte opp med å kjøre rundt i golfbilen hele dagen haha. Jeg har jo aldri kjørt en eneste bil før i hele mitt liv, så Jeff, han som bor der lot meg kjøre golfbilen hele tiden. Det var så utrolig gøy!


Så jeg hadde kjørt rundt i golfbilen en god stund og blitt skikkelig flink, jeg kjørte rundt uten å kræsje i noenting. Jeg hadde allerede kjørt under volleyballnettet en gang, og det gikk helt fint fordi James holdt det opp for meg, men det var sånn ingenting omtrent. Så jeg bestemte meg derfor for å kjøre under en gang til, men denne gangen drog jeg med meg hele volleyballnettet. Jeg kjørte omtrent to meter tror jeg med volleyballnettet hengende fast i golfbilen før jeg fikk stoppet og rygget tilbake. De som var med og fiksa alt var kun meg og ett par menner, og d syntes det var utrolig awesome at jeg kjørte inn i volleyballnettet, så de fikk meg til å kjøre litt inn i det en gang til slik at de kunne ta et bilde haha. Etterpå gikk de rundt og fortalte historien til alle som var der, så når jeg møtte nye personer, fikk jeg flere kommentarer som "I heard about the story about the volleyball net" haha.


Elise og Andrea ble med meg på Fall Festen. Før de kom var det kun meg, foreldre, småunger og gamle folk der haha. Jeg kjørte dem også litt rundt i golfbilen selvfølgelig, siden jeg ble en awesome driver. Andrea satt på bak mens jeg kjørte, og hun fikk kjempevondt stakkars fordi jeg kjørte over store humper hele tiden med vilje sånn at vi hoppet i bilen haha. En gang hoppa jeg så høyt at jeg slo hodet i taket, og dere kan jo se på bildet at det er et lite stykke til taket heheh. Av og til hvis jeg bråsvinger eller hopper slipper jeg også rattet, og det er jo ikke så bra heheh, bad driver.

Denne bilen var nesten mer awesome fordi den kan kjøre over omtrent alt, og den hadde radio og ledning til å plugge in ipoden. Det som ikke var like gøy, var at når du kjørte over humper, kjente man det nesten ikke. Jeg fikk aldri kjøre denne bilen da, den så litt avansert ut selv om jeg hadde fått kjørt den om jeg ville.

Tractor-ride

Her griller vi smores :) Smores er rett og slett en marshmellows og en sjokoladebit presset sammen mellom 2 crackers. Veldig lett å lage med andre ord. Men personlig digger jeg brente, svarte marshmellows sånn de er.

Når Fall fest var over rundt 8 på kvelden, drog vi rett til Kansas City, og overnattet på et hotell og drog rundt i Kansas City dagen etter.
Vi drog til en sjokoladebutikk og kjøpte masse sjokolade heheh. Vfamilien mener jeg bør smake alle de gode sjokoladene de har her siden jeg hele tiden sier at den norske er best. Freia melkesjokolade er fortsatt favoritten da. I USA har man allerede begynt med å pynte til jul rundt i butikkene, så i denne sjokoladebutikken var det masse julesjokolader. Dette er melkesjokolade som der ut som en trillion dollar bill eller noe sånt med en julenisse og setningen "In santa we trust".

Vi drog til en jaktbutikk, som har masse rart.


Her solgte de også pistoler! Altså det ser ut som lekepistoler eller noe sånt, siden de henger på en vegg sånn som dette her i en plastikkdings, men dette er alså ekte pistoler. Pistolene på bildet koster alt fra 10 dollar til 164. Altså, hvem som helst over 21 kan kjøpe en pistol til 10 dollar fra et stativ med også mange andre pistoler i plastikkting! No wonder why theres so much crime in America

Kansas City!

Møtte på Mr Obama i Kansas City, og bare chilla litt med han en stund. Også ville han veldig ha ett bilde sammen med meg, så vi tok et bilde for hans del.

No comments: