Thursday, August 18, 2011

First Day of School!

Kansas: 23:18
Norge: 06:18

Dagen før første dag, sendte James en melding til en nabogutt som er like gammel som meg, og går på Heights, om han ville komme over og ta følle med meg første skoledag haha. Så, jeg slapp å gå alene til skolen, og det var veldig greit å vite hvem minst en person er. Cameron går i samme kirke som Stephanie and James, så han er også veldig kristen. Hver onsdag før skolen pleier han å et par andre å møtes for å be for at de går på skolen eller noe sånt, så han spurte om jeg ville bli med, det ville være en måte å møte andre mennesker på, så jeg ble med. Det var litt rart haha, vi var sånn 5 stk eller noe som satt i et klasserom og sang lovsang halv 8 om morningen.

Dette er min timeplan for dette semesteret:

1 Youth Entrepreneurs of Kansas
2 Spanish 4
3 Governemt
4 Algebra 2
5 English 4
6 Sociology
7 US history 2

I første time har jeg noe som heter "Youth Entrepreneurs of Kansas" som virker som et veldig gøy fag! Det første som skjedde da vi kom til timen var at hun hadde masse donut og juice så vi kunne gå og ta gratis. Så snakket vi om hva som kommer til å skje i denne timen, og vi skal dra ut og møte og samarbeide med buisniess folk, og dra på field trips og sånn. Også skal vi starte egne "firmaer", og hvis noen kommer opp med en skikkelig skikkelig bra ide kan vi få 10 000 dollar for å starte buisness og sånn. I tilleg får vi poeng for hver gang vi møter opp til timen, eller svarer riktig på spørsmål. Poengene kan vi bruke når vi har auksjoner i timene, så dette faget fører til masse gratis mat! I dag ble det auksjonert bort tyggi, men det var kun en gutt som bad på det, fordi det kostet 2 peanøtter, og vi hadde bare rundt 2 hver haha.

Alle timene på onsdager varer bare i 50 minutter, og ingen visste når de skulle ha lunsj, og jeg ble ikke så godt kjent med noen de timene, så det var bra jeg hadde Cameron vertfall, så jeg spiste lunsj med han og hans venner. I dag til lunsj var det noe tortillagreier, som var litt rart, og nachoschips. Så jeg tok med meg en banan og spiste banan og nachoschips. Etter hvert tror jeg jeg vil ta med meg min egen mat på skolen, men det er visst ikke "kult" her, men det tror jeg jeg ikke kommer til å bry meg om.

Det er en annen ting om studentene her, de er veldig for å være "kule" og ikke voksne, som nordmenn kanskje er på vår alder. Og ut i fra hva jeg ser er sikkert halvparten afroamerikanere, så det er en skikkelig gangsterskole. Da vi skulle presentere oss i vår siste klasse, måtte alle si 4, 5, 6 eller 7 ting om seg selv, ut i fra hvilket kort du trakk fra et kortstokk læreren hadde. Mange av ungdommene sa at de likte å prøve forskjellig dop, eller feste, eller at de kommer til skolen hvis de føler for det, og jeg tror ingen ville presentert seg selv med det i Norge haha. Så skolen er ganske annerledes fra jeg er vandt med! Også er det rundt 2000 studenter, og det er en stor skole, så jeg bare går meg vill hele tiden.. Og mellom hver klasse er det 5 minutter, og du bruker de 5 minuttene på å finne neste time, så det finnes ingen tid til å gå på, bortsett fra i det lange friminuttet i midten.

Jeg har ikke lest gjennom dette innlegget heller haha, så det ble 2 innlegg på veldig kort tid, men nå må jeg sove, fordi jeg er veldig trøtt... Får lese gjennom alt i morgen haha

4 comments:

merete said...

Hei Lene,

Ser at du opplever veldig mye på kort tid ja:-). Kanskje vi kan skype på lørdag, litt utpå dagen? Mormor og morfar er også ankommet USA, sjekk http://jorgmar.blogspot.com/
Klem

Marit(og delvis Ingrid) said...

WOW, awesome skule! Håbe du he markedsført meg litt, spesielt itte at eg hørte om at det va masse mørke folk der, hih! Håbe du kose deg masse vidare og blir kjent med masse folk...Kos deg på morgenbønn, misunne deg ikkje :))

Anonymous said...

Hei haha, jeg bare haha skriver og infomerer om at du haha har en del skrivefeil haha men ikke prøv dop det er ikke kult haha ikke bli gangster haha heller bare så du vet det haha.

Hilsen ein så har huset for seg sjøl!

Lene said...

haha okei haha