Sunday, August 21, 2011

Fishing with hot dogs

I går ble jeg med Cameron, Wesley, Jonathan (som er Caermons venner) og søstera til Cameron Karlee og fisket i det lille vannet som er i nabolaget, hvor det finnes små fisker! Jeg har jo ikke fisket på mange, mange år, så jeg må innrømme at det var litt småflaut å være så dårlig å fiske når jeg kommer fra Norge. Etterhvert ble jeg heldigvis litt bedre, og fikk en fisk! Wesley og Cameron var litt flinkere, så de fanget mange fisker hele tiden, jeg og Jonathan hadde litt mer problemer, og jeg husker ikke om Jonathan fikk fikk fisk i det hele tatt. Han fikk nok helt sikkert en fisk, siden til og med jeg klarte det, og snøret mitt gikk nok sikkert maks 3 meter ut i vannet. Vi fisket med pølser, noe som var nytt for meg, men det fungerte helt fint å få fisk med pølse!

Det lille vannet som finnes i gata. Det er ikke lov til å bade, kun fiske. Rett foran det hvite huset helt til høyre, er bassenget som hører til gata. Her kan hvem som helst som bor i nabolaget gå og svømme og bade når de vil.

Vannet igjen fra en annen vinkel. Det var her vi stod og fisket.

Wesley

Her er pølsene som vi fiska med haha

Wesley har fått fisk!

Karlee, søstera til Cameron. Hun går i 7 eller 8 klasse tror jeg, men ser eldre ut.


Litt av nabolaget

Sånn så alle fiskene ut. Cameron sa at fiskene var spiselige, men personlig synes jeg ikke fiskene så så veldig spiselige ut siden de er så små. Vi kasta dem bare uti hver gang vi fikk en fisk.

 Fiisk


Her fikk jeg min første og eneste fisk! Cameron holdt bare fiskestanga for meg sånn at jeg kunne holde tråden for å få et kulere bilde


Og som dere ser er jeg fortsatt rimelig bleik uansett om det er over 40 grader hver dag. Grunnen er at det rett og slett er for varmt ute, slik at jeg holder meg inne for det meste. I dag var det rundt 30 grader og veldig skyete, så det var mulig å bevege seg utenfor uten å svette seg ihjel. Og når jeg først er inne på det, må jeg si at jeg faktisk forstår hvorfor amerikanerne på min skole kjører til skolen uansett om de bor 2 minutter unna. Fordi hvis jeg går hjem fra skolen er jeg helt gjennomsvett når jeg kommer hjem igjen siden det er så utrolig varmt. Derfor kommer jeg nok for det meste til å sitte på med Cameron frem og tilbake til skolen en stund.

Jeg kjøpte også en ny mobil idag forresten med et amerikansk nummer. Egentlig ville jeg jo ha en iphone, men det var jeg nødt til å ha en to-års kontrakt med at&t. Jeg kunne velge å bryte to-års kontrakten, men det koster 200 dollar i tilleg, så jeg regnet ut at etter 10 måneder, ville iphonen koste meg over 6000 kroner, noe jeg syntes ble litt dyrt. Det fantes noen mobiler som man ikke trengte å binde seg opp til 2 år også, man bare melder seg ut når man vil. De fleste så litt gamle ut, og jeg tipper min er gammel, men den funker i et år vertfall, og kostet meg 60 doller å kjøpe, og 50 dollar i måneden. Så etter 10 måneder vil dette koste meg rundt 3000 kroner, og da får jeg unlimited texting, unlimited ringing og internett, så det ble en ganske god deal! Sånn ser min nye mobil ut:



4 comments:

Anonymous said...

Hvor i Wichita bor du? Vilken store gater er nabolaget ditt ved? Er det east side or west side of town?
Hilsen Gunn Anett Mannes

Kamilla Aspelund said...

Hørres ut som om du har det supert, Lene! Kos deg videre!

idaainusa said...

Ser ut som du har d kjempe fint! Måte le litt av at dere fisket med pølse xD

Lene said...

Gunn Anett Mannes: Jeg bor rett ved Heights High School! Ved Falcon Falls hvis du har hørt om det :) Jeg aner ikke om det er east eller west side, men hvis du googler Wichita Heighs High School på google maps, bor jeg i nabolaget rett under :)

Kamilla Aspelund: Ja, eg har det kjempekjekt, tusentakk! :)

Idaainusa: Ja, eg har det :D haha ja, det var veldig nytt for meg og!