Thursday, August 25, 2011

Photography

Kansas: 16:31
Norge: 23:31

I går skrev jeg jo at jeg gleda meg til å ha photography idag. Vell, photography var egentlig ingenting å glede seg til, fordi det var drit. Det første som skjedde da jeg kom inn i klasserommet var at det satt en annen person der i tilleg til meg, og jeg bare eeehhh er det ingen andre som har photography? (det pleier som regel å være masse folk i klasserommet til den tid jeg kommer) og han bare surt: jo, de kommer. (bare på engelsk selvfølgelig hehehe) Etterhvert kom det inn folk, og ingen snakket til hverandre, bare satte seg ned surt på plassene sine. Etterhvert kom læreren, og han var like sur og kjedelig. Det kan også nevnes at halve klassen kom for sent, og vanligvis i mine andre klasser kommer alle tidsnok.

De andre i klassen har jo hatt photography flere ganger, og tydeligvis skrevet masse notater, som jeg også må skrive over. Men idag fikk vi visst endelig lov til å begynne å bruke kameraene. Og jeg skal innrømme at jeg stokk da jeg så kameraene de bruker på skolen, de ser ut sånn som dette her:

Jeg googlet nettop kameraet litt for å finne bilde, og fant denne wikipedia siden hvor det står at dette er et kamera som ble produsert mellom 1975 og 1985. Så jeg gikk nettop fra en spanskklasse hvor vi brukte tekstbøker fra 1989 til fotografiklasse hvor vi bruker kameraer fra mellom 1975 og 1985. Dette er kanskje ulempen med at usa ikke har penger for tiden? Ellers funker det veldig greit i og med at kursen går ned.

Men uansett. Dette kameraet går på filmrull, som betyr at en av tingene vi har test i, er å sette i en filmrull. Ellers finnes det naturligvis ingen skjerm, som betyr at vi må vente med å se bildene til vi får dem inn på pcen. Hvis det er mulighet for å få bildene inn på pcen da, ettersom det er en nyere teknologi hehehe. Vi får se!

1 comment:

ingrid said...

driiit kult kamera!!! lovelovelove,hehehe