Monday, August 15, 2011

New York New York

New York: 01:43
Norge: 07:43

Hei! Nå sitter jeg på hotellrommet i New York, og skal videre til Wichita, Kansas om litt over 4 og en halv time, men skal møte i resepsjonen kvart på 3, altså om ca. 1 time, så jeg har ikke orket å legge meg, selv om jeg sikkert kommer til å angre en masse senere HEHE.

New York har vært utrolig gøy! Turen starta med at jeg møtte Christine på Gardemoen helt tilfeldig. Jeg hørte at moren til Christine snakket med noen fra Explorius på telefonen, og hun spurte dem om akkurat det jeg lurte på, så da spurte jeg enkelt og greit om hun skulle på utveksling og om de visste hvor vi skulle møtes. Så etter det har vi bare hengt sammen hele tiden. Vi fikk sitte ved siden av hverandre på flyet, og kom helt tilfeldig på samme hotellrom også, sammen med Sigrid som jeg også er blitt veldig godt kjent med. Her kan vi se New York City fra hotellrommet vårt, selvom vi faktisk bor i New Jersey, men det er bare en liten kjøretur unna byen!

I går starta dagen med litt Sightseeing rundt i Manhattan og Central Park og mange steder jeg ikke husker. Jeg, Christine, Sigrid og noen finsker valgte å gå opp i "The Rock" eller Rockefeller Center som kanskje er et mer kjent navn, og fra der kunne vi se ut over New York city over skyskraperne. Dette anbefaler jeg å gjøre for dere som reiser senere! Etter dette shoppet vi en del på Times Square, og jeg advarer dere: det er altfor mange fine og store butikker der. Vi var 2 timer på Forever 21, hvor jeg prøvde 16 plagg, og kjøpte 8 tror jeg? Også kjøpte vi Levis bukse på en stor Levis butikk. Og omtrent der var tiden gått da.

Dag 2 starta med Sightseeing i Brooklyn. Her så vi blant annet hvor World Trade Center stod, Ghost Busters huset haha, også tok vi båt ut til Staten Island og så Statue of Liberty på veien. Vi så mye mer begge disse dagene også, men jeg husker ingenting. Etterpå tok vi vertfall Subwayen til Soho, hvor Soho, Chinatown og Little Italy ligger. Vi fikk bare tid til å gå 100 meter i Soho før posene våre var altfor tunge. Alt er så billig!

Egentlig hadde jeg også skrevet at jeg legger til noen bilder her, men det gikk ikke, så da kommer det masse bilder etterhvert!

5 comments:

merete said...

Det høres ut som du har det fantastisk Lene! God tur videre til Wichita idag:-)
Store klem fra mamsen

Siggpigg said...

LÅL, det hette finner Lene :))))) OMG, SÅG DU GHOST BUSTER-huset!!!!!! SJALUUUU

glede meg t bilder :D :D :D

Karolin said...

JAHO! Du fant Ghost Buster huset :D
åååååå! Eg e så misunnelig, eg og vil deeer!
God tur te Kansas :)

Martineeee said...

ÅÅÅ det hørres kjempekjekt ut!!! Eg og viiil
Håpe du har det bra i Kansas, blogg om skolen og sånt!

Anonymous said...

SINT LESER!
Nå synes jeg virkelig det er på tide at du skriver noe om hvordan det er i Kansas!