Saturday, September 24, 2011

Birthday party

Kansas: 00:20
Norge: 07:20

Nå har jeg nettop vært i mitt første birthday party her i usa, til Nakita som sitter ved siden av meg i YEK (Youth Entrepreneurs of Kansas). Bursdagsselskaper her en annerledes enn i Norge, fordi når man er rundt vår alder her, feirer man bursdag som om man er 10. Dette bursdagsselskapet ble holdt på All Stars Sport som er ett sted hvor det er mange spillemaskiner og automater, go cart, karuseller og sånne ting. Jeg har aldri vært der før, så jeg syntes det var veldig gøy!

Det var også på en måte litt rart og akward, siden jeg var den eneste hvite av alle folkene som var der. Og jeg er ikke bare hvit, jeg har blondt hår og blå øyne, så flere ganger trodde folkene som jobbet der at jeg tilhørte en annen gruppe, siden ingen her grupperer seg på den måten. Jeg er ikke rasist på noen som helst måte, det håper jeg dere vet. Greia er bare at her hvor jeg bor er det mye diskusjoner rundt "black people", gruppering mellom hvite og mørke osv.. Så veldig mange amerikanere stusser litt når de ser en hvit midt i en gruppe med mange mørke. I tilleg var alle sophmores, altså 10/11 klassinger, og jeg kjente kun hun som hadde bursdag fra før. Så det føltes rart på en måte. Men det var gøy!

I morgen skal jeg feire min bursdag, siden bursdagen min nå er om bare 3 dager! Så jeg har invitert over rundt 10 folk til klokka 6 faktisk. Virker som klokka 6 er det mest vanlige tidspunktet å feire bursdag på her. Det virker som alle bursdager her bare er akkurat som barnebursdager. I bursdager her kler man seg heller ikke noe særlig opp forresten. Jeg gikk i helt vanlige klær idag, og det gjorde alle andre også. Jeg tenker å kanskje kle meg litt mer opp imorgen, siden det er min bursdag!

No comments: