Tuesday, September 20, 2011

Homecoming

Kansas: 18:27
Norge: 01:27

På lørdag var det homecoming, som er nesten som et ball, bare man ikke kler seg like mye opp. Man kler seg ca. sånn som vi kler oss på ball i Stavanger (jeg vet det blir gjort annerledes andre steder i Norge). Jeg hadde en date til homecoming, og han kom helt opp til døra og ringet på for å møte foreldrene mine først. James fortalte meg at han hadde veldig lyst til å møte daten min først, bare sånn at han kan være trygg på at jeg har det bra osv.. vfamilien min er så søt! Men vertfall, det var veldig kult at han kom opp på døra osv. fordi er skikkelig amerikansk!

Anyways, homecoming var veldig gøy, men samtidig ganske spesielt. Amerikanere danser veldig annerledes enn hva nordmenn gjør, og det finnes en egen dans til hver eneste sang omtrent! Noen danser krever at man står på linjer, så alle stilte seg opp og tok dansen som hørte til sangen hele tiden. Det var nesten som i filmer hvor plutselig alle kan dansen uten at de har øvd, hvor det ser skikkelig falskt ut, men her var det ekte. Noen av dansene var veldig spesielle, så det var spesielt. Og generelt så står man i rekker og danser? Man står ikke to og to som er vanlig i Norge, man står på lange rekker og danser skikkelig dirty danser.

Nesten i begynnelsen, da jeg stod og danset og egentlig følte meg veldig ukomfertabel, fordi det var i begynnelsen av kvellen, og vi stod midt på gulvet uten folk rundt oss og alle dansa, og jeg bare eeehh. Jeg trenger litt tid før jeg kan begynne å danse. Uansett, da jeg stod der, kom det en jente bort til meg og bare: Hi! Are you an exchange student from Norway? I am Swedish! Og jeg bare whaat snakker du svensk? Aaa. Så vi gikk litt bort fra all musikken for å klare å snakke, og det var såå godt å snakke norsk igjen. Hun er ikke utvekslingsstudent, familien hennes flyttet her pga. jobben til faren, og hun har bodd i usa i 10 år, men snakker fremdeles svensk. Hun syntes også det var kjempegodt å ha noen å snakke svensk med, så det var kjempegøy! Vi danset mye sammen etterpå og fikk veldig god kontakt, og vi har samme lunsj hver dag, så jeg er utrolig glad.

Så generelt var det en gøy kveld, bare litt rar og annerledes enn hva jeg er vandt til.
Her kan dere se kjolen jeg hadde på meg. Ikke så veldig fint bilde av meg egentlig, men whatever. Jeg og noen andre jenter drog ut på dagen samme dag som homecoming og kjøpte kjoler og sko, så jeg var ute i god tid som vanlig! Ble litt stressa fordi jeg ikke hadde såå god tid på mallet, men det funka. 

Flere ganger har jeg startet og skrive innlegg, men har ikke fått tid til å gjøre dem ferdig, og bare startet på nye fordi det skjer noe nytt hele tiden. Tenker jeg kanskje kommer til å putte masse ting som har skjedd inn i ett innleg, så slipper det å bli så mange innlegg! Seriøst, jeg er så travel hele tiden her nede/oppe/borte.. Så neste innleg blir kanskje et langt innleg med mange innleg satt sammen av de jeg ikke har publisert, fordi jeg ikke har gjort dem ferdig. Snakkes!

2 comments:

ingrid said...

halloo lene, kem som va daten din??? :3 bilde? (a)

Lene said...

Han hette Malik :) Hvis du blar ned på bloggen, e han på et bilde sammen med meg kor me holde ein plakat. Foreløpig har eg ingen andre bilder enn det fra homecoming, fordi eg ikkje tok med kamera. Men eg kan posta linken te ein nettside kor skolen poste masse bilder når de blir lagt ut :)