Sunday, September 4, 2011

mine matvaner

Hei! Idag vokna vi opp til at det var veldig kaldt ute. Det var bare rundt 20 grader i 9 tiden, og nå er det bare 26 grader. Det betyr at vi kan lufte huset og sånn siden det er kjølig nok ute. Idag bruker man også jeans, fordi det nesten er litt kaldt for shorts.

Jeg vet jeg skrev i forrige innlegg at jeg ikke er blitt såå feit enda. Men jeg tror nesten jeg egentlig har lagt på meg uansett. Jeg spiser konstant usunn mat hver dag hele dagen. Vi drog til en organisk butikk hvor jeg fant noe lignende knekkebrød og laktosefri yoghurt, slik at jeg kan spise litt sunn mat vertfall. Men det er nesten bare til frokost i ukedagene jeg spiser ok mat hvis jeg vil holde meg tynn. På skolen har de like ekkel mat som man ser i filmer, og det følger alltid med en kake eller cookie eller noe lignende. Mange velger også å spise chips eller dra ut til McDonalds eller Cici pizza eller et annen usunt sted. Etter skolen spiser jeg sjokolade, bare fordi sjokolade er fantastisk godt etter en lang skoledag. Også drikker jeg mer brus enn vanlig, og bryr meg generelt ikke om hva jeg spiser.

I forrigår drog vi til en restaurant og spiste, hvor de faktisk hadde laks. Vfamilien min liker ikke fisk, så jeg har ikke hatt fisk på kjempelenge. Laksen her hadde et lag med smelta sukker på toppen, som var som en slags saus. Det var en veldig rar kombinasjon for å si det sånn. Jeg har heller ikke hatt en vanlig potet siden jeg kom her, bare masse chips og sånn. Til laksen med sukker på spiser man ris her borte. Etter jeg spiste laks med sukker på drog vi til først til Starbucks og kjøpte grande cappuccino, så til Orange Leaf som er det samme som Yoghurt Heaven hvor jeg prøvde litt av nesten alt og hadde masse snop på. Jeg hadde en utrolig stor is ettehvert som de andre ikke trodde jeg ville klare å spise opp. Jeg spiste den opp! Jeg kommer til å bli feit......

Også savner jeg nespressomaskinen i Norge som vi kjøpte altfor sent. Jeg drikker vanligvis mye mer kaffi hjemme enn hva jeg gjør her. Vfamilien min prøver å ikke drikke for mye kaffi for å ikke bli avhengig av det, men jeg gjør dem nesten avhengig fordi jeg elsker starbucks haha.

Ikke bare har de mye god mat her, men det er også superbillig. Lunchen min på skolen koster 40 cent, altså rett over 2 kroner for et fullt måltid med mat, drikke, dessert og av og til frukt eller salat. Ben and Jerrys is koster 15 kroner. Stor kopp med brus på quik trip koster 2 kroner. Jeg bruker penger heele tiden pga. prisene. Det er nok ikke bra for meg i det heele tatt heheh.

En ting til forresten. Jeg vurderer å ta lappen her nede likevell! Det koster ca. 25 dollar å ta lappen her, altså ca. 130 kroner. Det er syykt mye penger spart. Så jeg holder fortsatt på å sjekke det ut, og kommer sansynligvis til å prøve å få til å ta lappen her nede, bare fordi det er superbillig, og mye tid spart når jeg kommer hjem. I morgen skal jeg på mallet og shoppe hele dagen sammen med Rebekkah, så det gleder jeg meg masse til! Beklager at jeg er superdårlig til å ta bilder her nede forresten, men kameraet mitt er rett og slett for stort til å ta med meg rundt om kring. Det kan hende jeg kjøper ett kompaktkamera etterhvert.

4 comments:

Martineeee said...

Ta lappen der!!

Signeeeeeeeeee said...

heheeheh, du komme t å bli superduper FEIT!! men serr, e d ikkje litt chill å jogga der? (lol, nå kom eg på at d e sånn 30 grader der nede, TOO HOT) men når d blir "kaldere" må du jogga rundt i nabolaget sånn som de jørr i filmer, og så møte du ein hot gutt som du blir samen me <3

Signeeeeeeeeee said...

heheeheh, du komme t å bli superduper FEIT!! men serr, e d ikkje litt chill å jogga der? (lol, nå kom eg på at d e sånn 30 grader der nede, TOO HOT) men når d blir "kaldere" må du jogga rundt i nabolaget sånn som de jørr i filmer, og så møte du ein hot gutt som du blir samen me <3

Lene said...

hahhaha det har våre rundt 40 grader heile tiden for å ver presis! Little bit too hot å jogga. Jaa det e ganske mange i nabolaget som jogge rundt faktisk! Eller går turer osv.